📌 قبل از مطالعه یادداشت، به اسم “کاطلا” فکر کنید و نحوه تلفظش و تداعی های اون در ذهن خودتون رو مرور کنین!
.
.
.
اگر دوست داشتید، قبل از مطالعه ادامه یادداشت، تداعی ها رو با من و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.
🔰 پیش نوشت: لابلای توییترگردیهای گهگاه، پستی از حساب کاربری کاله در مورد محصولی به اسم کاطلا دیدم و با توجه به علاقه ام به کاله، کمی بیشتر جستجو کردم و دغدغه هایی در ذهنم شکل گرفت که در ادامه با شما هم به اشتراک می گذارم؛
📍 تغییر نوشتاری کاتلا (محصول پیش از این با اسم نوع نوشتار روانه بازار شده بود) به کاطلا، هر چند ممکنه فقط در سطح نوشتار (و نه حتی در گفتار) نوعی بازی کلامی محسوب بشه و در مفهوم هم بیانگر بخشی از ارزش های ویژه بنیان گذاران برند باشه و یا به خوبی به مدیران این برند فروخته شده باشه*، ولی برای محصول جدیدی که هنوز اسم خودش رو در بازار تثبیت نکرده (و حتی برندی که سالهاست در بازار تثبیت شده)، تغییر شیوه نوشتار اسم به شکلی که احتمال تلفظ غلطش رو تشدید کنه، شناسایی برند رو با اختلال جدی همراه می کنه.
⚡ در بخشی از سایت کاله اینطور اشاره شده که: از این پس برند محبوب کاتلا با نام کاطلا شناخته می شود، ترکیبی هوشمندانه از دو واژه کاله و طلا که کا یادآور خانواده کاله و طلا نمادی از ارزش، کیفیت و جایگاه ویژه این برند است.
📍 موج سواری روی اسم یک برند جهانی شناخته شده در شان برند معتبری مثل کاله نیست؛ حتی اگر دوستان کاله در دفاع از اون بر این باور باشن که استفاده از اسم نوتلا می تونه باعث بشه محصول، سریعتر مسیر خودش رو در ذهن مشتریان و بازار پیدا کنه؛ باز هم از برند معتبر و توانمندی مثل کاله انتظار می ره که در این زمینه، مسیر خودش رو از برندهای موج سوار لیگ ۲ و ۳ جدا کنه!
📍 از برندی پرافتخار مثل کاله باز هم انتظار میره که در سطحی از دادهمحوری عمل کنه؛ با جستجوی اسم کاتلای کاله به نمونه های متفاوتی در جنس بستهبندی، نوع نوشتار اسم، لیبل و … برمیخوریم که شاید نشانههایی از بلاتکلیفی تصمیمات مرتبط با محصول و رویکردی جزیرهای (بدون بهرهگیری از تجربیات مشابه دیگر انواع محصولات کاله) باشه؛ هرچند مطلعم که کاله در ارتباط با بسیاری از محصولاتش، با نگاه SBUطور پیش میره و همینطور درک میکنم که در ارتباط با بسیاری از محصولاتش (بویژه محصولات جدید)، نگاه سودمحورانهای نداره و یا ناشی از منابع زیاد، صبر زیادی داره (و یا لااقل اینطور به نظر میرسه و یا حداقل در ذهن من اینطور شکل گرفته).
⁉️ سوالاتی برای فکر کردن:
کاتلا/ کاطلا رو پیش از این یادداشت چقدر می شناختید؟
با دغدغه های مورد اشاره در این یادداشت چقدر موافق و یا مخالفید؟
با هم خردمندتریم 🍀 | Hamkherad.com
یادداشت های بیشتر در اینستاگرام: instagram.com/ham_kherad







