با هم ثروتمندتریم
با هم خردمندتریم
با هم نیرومندتریم
با هم هنرمندتریم
با هم هوشمندتریم
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow

کمپین اخیر جی پلاس، یک نقد و یک پیشنهاد بهبود …

احتمالا کمپین اخیر جی پلاس رو در سطح شهر (تهران) دیده باشید. اگر هم ندیدید و یا فرصت توجه به اون رو نداشتید، تصویری از اون رو در پایین پست می تونید ملاحظه کنید.

میشه حدس زد که هدف این کمپین، معرفی همزمان دو محصول ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی به مخاطبان هدف جی پلاس و پیام اون، تاکید بر توانایی بالای این دو محصول در شستن ظروف و لباس هاست. این اتفاق به واسطه سرشکن کردن هزینه تبلیغات و کمپین روی دو محصول، به خودی خود اتفاق جذابیست. لحن محاوره ای پیام هم در صورتی که با ماهیت برند جی پلاس و همینطور ماهیت مخاطبان کمپین تناسب داشته باشه، قابل درکه. اما یک نکته؛

اما یک نکته:

عبارت “ما دوتا، شما همه” به گونه ای طراحی شده که در مواجهه های نخستین، ممکن است مخاطبان احساس کنند مرجع “شما” به خودشان به عنوان مخاطب بازمی گردد و درکی از اشاره این “شما” به لباس های نشسته و ظروف کثیف پیرامون تصویر نداشته باشند و به این ترتیب، پیام را به طور کامل درک نکنند. مضافا این که با این ادراک، گویی جی پلاس مخاطب را به رینگ مبارزه دعوت می کند و این موضوع، با این لحن می تواند آزاردهنده باشد.

 

پیشنهاد بهبود:

با فرض ثابت بودن همه موارد و تنها امکان تغییر در اسلوگان کمپین، شاید استفاده از عبارت “ما دوتا، اینا همه” به جای “ما دو تا، شما همه” هم کمک بیشتری به درک پیام توسط مخاطب بکند و وی را متوجه سایر المان های موجود در تصویر سازد و هم از ریسک بروز احساس نامطلوب در مخاطب بکاهد. البته که این فقط یک پیشنهاد ساده است و حتما پیشنهادات بیشتری از سوی شما قابل ارائه است.

 

راهکار:

معمولا تحقیقات بازار در قالب اجرای طرح های پیش آزمون تبلیغات، می تواند به کسب و کارها در تشخیص میزان درک پیام توسط مخاطبان و همینطور مطلوبیت پیام از نگاه ایشان کمک زیادی کند. به عنوان مثال، امکان طراحی آزمونی برای کمپین مورد اشاره بر اساس دو تگ لاین (یکی اصلی و دیگری پیشنهادی) می تواند میزان اثربخشی هریک در انتقال پیام را آزموده و به انتخاب پیام بهتر برای تخصیص بودجه گزاف تبلیغات کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *